27 mars 2014

Couchsurfing

Som jag nog skrev tidigare så soffsurfar jag under min vistelse i Budapest. Det går nog att säga att jag har en ordinarie värd som är väldigt trevlig och bra, men att jag försöker avlasta henom genom att någon gång emellanåt besöka andra värdar som jag också fått fina svar av. Det ska förstås inte stickas under stol med att det förstås också är kul att lära känna nya människor. Igår var i vilket fall en sådan dag. Faktiskt den första.

Jag sov alltså över på annan plats och tillbringade därmed av en slump natten med den här skönheten på bilden. I det fall jag inte lyckas med konststycket att lägga upp en bild på bloggen via telefonen, så får jag berätta att det är en söt kanin som saken gäller.

Däremot fick jag inte sova så mycket. Hen låg nämligen på min mage och började göra små lågmälda ljud och krafsa mig på armen så fort jag slutade klia och klappa. Men det var mitt val ändå och jag är glad för det mysiga sällskapet.

Min kompletteringsvärd var också väldigt trevlig och vi fikade på kvällen och såg på filmen Final Cut: Hölgyeim és uraim (2012) av den ungerska regissören György Pálfi. Jag fick också möjlighet att tipsa om Flight of the Conchords och vi lyssnade på tre av deras låtar; Business time, The humans are dead och Inner city pressure.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar