19 oktober 2011

Gröna partiets hemsida

För den som gillar gröna tankar så kan det numera vara värt att kika in på Gröna partiets hemsida. Passar på att rikta ett tack till Birger Schlaug som redan hunnit länka till hemsidan.

En grön punkt i tillvaron?
Foto: Tommy Berglund
För den som undrar varför hemsidan ser ut som den gör så kan jag bifoga en liten bakgrundsbeskrivning.

I våras försökte jag sammanföra och stödja andra som jag ser som mer kompetenta än jag när det gäller att skapa webbsidor. Arbetet initierades, men verkade efterhand falla på tidsbrist och annat.

Efter sommaruppehållet så tog jag därför det egenhändiga beslutet att skapa en hemsida själv. Det är anledningen till att jag står som författare till det som i nuläget skrivits och layoutats (bakgrundsbilden känns kanske igen...). Har också fått en del respons och synpunkter från olika håll, vilket jag anammat och förändrat texterna utifrån.

Gissningsvis så kommer någon talangfull webbprogrammerare att gråtandes förbarma sig över mitt arbete och utifrån befintlig struktur skapa något vackrare och bättre. Det är välkommet.

1 kommentar:

  1. Hemsidan duger fint. Behåll den enkel så kommer den alltid fylla sitt syfte och fungera väl i allas datorer, även hos de som installerat Noscript i sin Firefox och undviker Facebook av mycket goda anledningar. :-)

    SvaraRadera