1 juli 2011

Sol och bad

Vill berätta lite om en del av min dag.

Idag på kvällen cyklade jag till Söderbysjön med Artíga i cykelkärran. Det hade varit en tryckande varm dag och solen sken fortfarande om än inte lika starkt. Vi badade, matade fåglar och fiskar (med dumpstrat vitt bröd) och lekte med sand. Onekligen en härlig stund ute i naturen.

När vi kommit hem så spelade Artíga upp en dockteater för mig, Dace och Torun. Dockteatern var hade hen tillverkat själv på förskolan tidigare på dagen. När berättelserna om troll och prinsessor var utagerade, så borstade vi tänderna och läste därefter saga. Båda två slocknade vi tämligen snart.

Jag vaknade däremot vid tvåsnåret, så nu sitter jag här i nattlugnet och arbetar (eller vad vi nu ska kalla oavlönade insatser för samhällets utveckling).




1 kommentar:

  1. Hej! Vilka fina bilder från härligt vatten- Artiga är så söt..och hoppas att vi får behålla dessa sjöar i framtiden. Kul at få ta del av din dag!

    SvaraRadera