2 februari 2014

Melodifestivalen

Musik är ett av de roligare intressena jag har.

Nu är det också tydligen melodifestivaltider igen. Ska uttala mig om det, ehuru jag inte äger någon TV och faktiskt är helt ointresserad av kommersiellt orienterad glättig musik. Tycker ändå att det är intressant när en vän häromdagen berättade att det bara var skräp som spelades/visades i Melodifestivalen igår.

Jag säger bara:
Breaking news! Skitlåtar i melodifestivalen!
Well, I'm not surprised...
Fast jag ska erkänna att jag gillar låten Euphoria med Loreen som var på tapeten för något år sedan. Den sätter sig onekligen på hjärnan och är ändå annorlunda på ett positivt sätt.

Känner annars till åtminstone en riktigt bra eurovisionlåt, nämligen We are the winners med LT United. Min favorit 4-ever. För den underbara ironins skull som varje eurovisionfan är komplett oförstående inför.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar