26 november 2012

SD:s nya lag

Var det SD-maskerad i helgen?
Jag menar inte att kommentera något av SD:s förslag om lagändringar med syfte att kasta ut godtyckligt definierade "svenskfientliga" grupper, utan den förändrade sammansättningen av partiets kärna i riksdagsgruppen. Det går bra att se det som en fortsättning av humorinslagen om SD.

Det kanske förvisso är lite farligt med satir, för exempelvis kommentarsfältet till den här artikeln svämmade över av små lurviga SD-troll som uttrycker stor förtrytelse och hot om uppsägningar av abonnemang. Sedan att det låter som att det är tre personer med 15 alias vardera, ja, det kanske spelar in lite grann.

Jag har glädjande nog inte upplevt någon större tillströmning av troll på min blogg (förutom Golub då). Gissar dock att det har att göra med att jag godkänner samtliga kommentarer för publicering med anledning av spam och just troll. De små försök som gjorts har således fallit i ond jord och de har varit kloka nog att inte vidare slösa sin tid.

Hur som helst så blir Sven-Olof Sällström Sverigedemokraternas ekonomisk-politiska talesperson och Richard Jomshof tar över efter Kent Ekeroth som talesperson i rättspolitiska frågor. Med ledning av bilden ovan är det nästan så att jag börjar tro på inkarnation. Den oredigerade bilden kan ses nedan och det är intressant vad en liten detalj som en mustasch kan göra för associationsförmågan. Snefrillan och den rakade skallen är dock autentiska och i linje med originalen.

Sven-Olof Sällström och Richard Jomshof
Ser vi måhända här en av vissa element inom rörelsen efterfrågad återgång till rötterna?

2 kommentarer:

  1. Ganska tröttsamt med alla hitler jämförelser, "men" den bilden var faktiskt rätt kul :) / Från en SD:are

    SvaraRadera
  2. Jo, jag kan förstå att det blir lite tröttsamt efter ett tag. Kul att du gillade bilden (fast nu kanske jag övertolkar lite..). :-)

    SD:s grund i fascismen är ju ingen hemlighet direkt, men det vore intressant att höra hur du ser på det som en del eller sympatisör av rörelsen?

    SvaraRadera